Saturday, 7 January 2012

Luahan Hati

Langkah ku makin panjang menuju arah itu..
aku pasti disana kau menunggu..

aku masih lagi mencari dan mencari mereka yg sudi..
aku masih lagi menunggu kedatangan apa yg org panggil..
soulmate..#awek lahh kalau tak paham#

siapa yg tak nak menyayangi dan disayangi.right?
begitu jugak aku..

tapi aku tetap bersabar dalam mencari siapakah gerangan "si dia"
bukan taknak.,
bukan takde calon..
cume belum berjumpe dgn gadis yg sesuai dgn hati dan perasaan *cewahh madah..

kawan-kawan aku merata berkata
"aku dah kau bila lagi"
"sabarlah pasti ada untuk kau"
#menyirap jugak dgr#

ada jugak kawan-kawan suruh usha yg ini.,
usha yg itu..
tp yg nak diusha tu subhanaallah..
weii ! bukan memilih tapi kan..
namanya pun aku cari utk menjadi teman hidup utk selamanya.
so please reccomend kan aku yg cantik molek..
cantik bermaksud fizikalnya.,biar cantik mata memandang.
org nmpk nnt die ckp "cantik org rumah"
molek bermaksud dari segi perangainya..
org perhatikan nnt die ckp "molek perangai budak nie"

sedangkan dalam islam sendiri ada panduan atau garis panduan utk mencari calon atau teman hidup

Rasulullah s.a.w pernah bersabda, “Seorang wanita itu dinikahi kerana empat; kerana hartanya, kerana keturunannya, kerana kecantikkannya dan kerana agamanya. Maka hendaklah kamu mengutamakan yang beragama, nescaya kamu berbahagia.”

bukan nak tunjuk kuat agama.tidak. cume nak berkongsi ilmu.

bagi aku jodoh,ajal,pertemuan itu semua ditangan tuhan.
ada sedikit lagi ilmu yg aku nak kongsikan dekat korang-korang nie..

"Jodoh ditentukan oleh Allah S.W.T sewaktu kita berumur 4 bulan di dalam kandungan."
pada masa itu,malaikat tulis nama kita,rezeki kita,kerja apa,kahwin atau tidak,cerai atau kekal,anak berapa dan semua tentang diri kita..

takkan lari gunung dikejar.right?

#lebih selesa hidup single pada masa sekarang..tp kalau ada "puteri yg ingin bertandang ke taman hati ini,dipersilakan...

takde apa lagi yg nak aku taip sekarang..
apa yg aku mampu lakukan..usaha utk mencari si dia,dan berdoa agar dia cepat hadir utk mewarnai hidup aku..

1 comment: